Forum Luxik Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Consola

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Luxik Strona Główna -> Quake III Arena
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamek
Administrator



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Studzianki

PostWysłany: Wto 17:13, 19 Gru 2006    Temat postu: Consola

Quake 3 Arena wyposażony jest w pełni rozwiniętą i funkcjonalną konsole dzięki, której skonfigurować można najdrobniejsze szczegóły takie jak grafikę, dźwięk, ustawienia myszki oraz wiele innych opcji przydatnych podczas gry MultiPlayer.

Cvars - komendy te zaś składają się z poleceń oraz nadawanych im wartości liczbowych i nie tylko. Listę komend typu Cvars otrzymamy po wpisaniu w konsoli komendy /cvarlist. Komendy tego typu zaczynają się głównie od:

*

cg_ - Client General
*

g_ - Game
*

cl_ - Client
*

sv_ - Server
*

s_ - Sound
*

r_ - Render
*

m_ - Mouse



Bindy
bind [klawisz] [komenda] - Komenda przyporządkowuje komendę klawiszowi.
unbind [klawisz] - "zdejmuje" polecenie przyporządkowane klawiszowi.
bindlist - Komenda wyświetla listę aktualnie zbindowanych klawiszy.
\bind mouse2 +button5 - uruchamia hooka tak zwaną linkę, wyciągarkę itd.
vote [yes/no] - Klawisz, za pomocą którego głosujemy twierdząco lub przecząco.
weapon X - Zmiana broni po wciśnięciu danego klawisza (1-gauntlet, 2-mg, 3-sg, 4-gl, 5-rl, 6-lg, 7-rg, 8-pg, 9-bfg).
weapnext - Następna broń.
weapprev - Poprzednia broń.
toggleconsole - Bind uruchamiający konsole.
messagemode - Wysyłamy wiadomość do graczy podczas gry.
messagemode2 - Wysyłamy wiadomość do graczy z drużyny.
messagemode3 - Wysyłamy wiadomość do gracza, którego mamy na celowniku.
messagemode4- Wysyłamy wiadomość do gracza, który ostatni nas zranił.
say [text] - Wysyłanie zbindowanej wiadomości do wszystkich graczy.
say_team [text] - Wysyłanie zbindowanej wiadomości do graczy ze swojej drużyny.
tell_target [text] - Wysyła text do przeciwnika, którego właśnie mamy na celowniku.
tell_attacker [text] - Wysyła gracza, przez którego przed chwilą zostaliśmy trafieni.
vstr - Uruchamia łańcuch komend określonych poleceniem set.
set [variable] [wartość] - Przypisuje danej komendzie wartość. Używane w configach, nie w konsoli.
seta [variable] [wartość] - Przypisuje danej komendzie wartość i przechowuje ją w q3config.cfg.
sets [variable] [wartość] - Przypisuje danej komendzie wartość oraz powoduje, że po wpisaniu komendy serverinfo będzie ona pokazana.
setu [variable] [wartość] - Przypisuje danej komendzie wartość oraz powoduje, że po wpisaniu komendy clientinfo będzie ona pokazana.

Komendy Dźwięku
snd_restart - Restartuje silnik dźwiękowy.
s_initsound 0 - Wyłącza całkowicie inicjalizację systemu dźwiękowego.
s_musicvolume 1 - Określa głośność muzyki podczas gry.
s_doppler 1 - Wyłącza efekt lecącej blisko rakiety.
s_khz 22 - Określa częstotliwość odgrywanych dźwięków; 11, 22 lub 44kHz.
s_mixahead 0.2 - Określa czas po jakim będą miksowane dźwięki; wraz z s_mixprestep znacznie wpływa na fps.
play nazwa_dźwieku - Odtwarza dźwięk z katalogu baseq3/sounds.
stopsound nazwa_dźwieku Zatrzymuje odgrywany właśnie dźwięk.
s_volume 0.7 - Określa głośność efektów podczas gry.

Komendy Myszy
+mlook - Komenda określająca rozglądanie się myszką, o mniejszym priorytecie od cl_freelook.
sensitivity 5 - Określa czułość myszki.
cl_mouseaccel 0 - Określa szybkość akceleracji myszki, czyli przyspieszenia podczas szybkiego obrotu.
cl_showmouserate 0 - Wyświetla aktualny sensitivity.
cl_freelook 1 - komenda określająca rozglądanie się myszką o najwyższym priorytecie.
m_pitch 0.022 - Określa czułość myszy przy ruchu w góra/dół; wpisanie z minusem włącza tzw. invert mouse.
m_yaw 0.022 - Określa czułość myszy przy ruchu na boki; wpisanie z minusem włącza boczny invert.

Komendy Ogólne Klienta
cg_autoswitch 1 - Powoduje zmianę broni na tę, która własnie podnieśliśmy (jesli bedzie 0 broń się nie zmieni)
cg_bobpitch 0.002 - Zwiększenie wartości powoduje kołysanie się na boki; przy 0.002 nie odczuwa się tego.
cg_bobroll 0.002 - Tak jak wyżej.
cg_bobup 0.005 - Tak jak wyżej.
cg_brasstime 1250 - Określa czas renderowania elementów dynamicznych. np. łuseka.
cg_crosshairhealth 1 - Włącza zmianę koloru celownika (na żółty i czerwony) przy niskim health.
cg_crosshairsize 24 - Określa wielkość celownika.
cg_draw2d 1 - Włącza. HUD.
cg_draw3dicons 1 - Zamienia HUDa na 2d.
cg_drawammowarning 1 - Włącza ostrzeżenie o kończącej się amunicji.
cg_drawattacker 1 - Wyświetla postać oraz nick gracza, który ostatnio nas zranił.
cg_drawcrosshair 1 - Włącza celownik 0 lub określa jego rodzaj 1-6.
cg_drawcrosshairnames 1 - Wyświetla nick gracza, którego mamy na celowniku.
cg_drawfps 1 - Włącza licznik fpsów.
cg_drawfriend 1 - Wyświetla żółty trójkąt nad graczami z naszego teamu.
cg_drawgun 1 - Włącza wyświetlanie broni.
cg_drawicons 0 - wyłącza ikony broni, armora i modelu w HUDzie, ale pozostawia status.
cg_drawrewards 0 - Wyłącza pokazywanie medali excellent i impressive.
cg_drawsnapshot 1 - Wyświetla licznik snapshotów otrzymywanych od serwera.
cg_drawstatus 0 - Wyłącza HUD, podobnie.
cg_drawtimer 1 - Wyświetla upływ czasu w prawym górnym rogu.
cg_forcemodel 1 - Zamienia wszystkie modele graczy na taki jaki my mamy.
cg_fov 90 - Określa kąt widzenia otoczenia.
cg_gibs 0 - Wyłącza fontanny krwi po zabiciu przeciwnika.
cg_lagometer 1 - włącza licznik lagów.
cg_marks 0 - Wyłącza znaki powstałe na ścianach po strzale bronią.
cg_railtrailtime 300 - Określa czas wyświetlania promienia raila.
cg_runpitch 0.002 - Podobnie jak bobpitch; powinno być równe 0.
cg_runroll 0.005 - Jak wyżej.
cg_shadows 0-3 - Wyłącza cienie modeli; działa jeśli cg_marks jest 1.
cg_simpleitems 0 - Wyłącza renderowanie przedmiotów na mapie jako modeli 3d.
cg_thirdperson 1 - Pokazuje model od tyłu.
cg_thirdpersonrange 40 - Określa odległość z jakiej widoczny jest model, kiedy poprzednia opcja jest aktywna.
cg_viewsize 1-100 - Określa rozmiar ekranu w procentach.
cg_zoomfov 1-160 - Określa zasięg zooma; im wyższa wartość tym bliżej.

Komendy Grafiki
r_fastsky 0 - Wyłącza niebo.
r_fullscreen 1 - Uruchamia grę w oknie.
r_gamma 1 - Określa jasność.
r_noportals 0 - Wyłącza widok po drugiej stronie portalu.
r_primitives 0 - Określa pewien tryb renderowania.
r_railcorewidth 16 - Określa szerokość początkowego odcinka promienia raila.
r_customwidth 1600 - Określa własną szerokość ekranu; r_mode musi być -1 i r_customaspect 1.
r_customheight 1024 - Określa własną wysokośc ekranu; r_mode musi być -1 i r_customaspect 1.
r_drawsun 0 - Renderuje słońce, kiedy r_fastsky jest 0.
r_dynamiclight 1 - Wyłącza efekt oświetlania pomieszczenia przez lecącą rakietę, granat i łuski.
r_subdivisions 4 - Określa pewien tryb renderowania krzywych. Max wartośc 999.
r_vertexlight 0 - Całkowicie wyłącza dynamiczną grafikę.
vminfo 0 - Wyświetla dość szczegółowe informacje o załadowanym kodzie gry.
r_railwidth 128 - Określa szerokość głównego promienia raila.
r_railSegmentLength 32 - Określa jeszcze jeden parametr wielkości promienia raila.
r_customaspect 1 - Wyłącza określenie własnej rozdzielczości przy pomocy r_customwidth i r_customheight.
r_ignoreglerrors 1 - Powoduje zatrzymanie uruchamiania gry po błędzie systemu OpenGl.
r_lightmap 0 - Włącza dość ciekawy, ale brzydki efekt graficzny.
r_lodbias 0 - Określa pewien rodzaj detalu graficznego; 0 największy.
r_mode 3 - Określa rozdzielczość; 3 to 640x480, im wyżej tym większa.
r_overbrightbits 2 - Może służyć obok r_gamma do regulacji jasności.
r_picmip 0 - Określa maksymalny rozmiar tekstur; 8 okropnie brzydko.
com_maxfps 85 - Określa maksymalną ilość fps, jakiej będzie używał quake.
gfxinfo - Wyświetla informacje o składnikach graficznych mapy.

Komendy Połączenia
showdrop 0 - Wyświetla utracone pakiety.
cl_shownet 1 - Wyświetla nieznany licznik.
cl_showsend 1 - Jak wyżej.
cl_showtimedelta 1 - Jak wyżej.
cl_timenudge 0 - Wymusza opóźnienie w grze - symulacja laga.
net_noipx 0 - Wyłącza protokół IPX.
net_noudp 0 - Wyłącza protokół UDP.
cg_predictitems 1 - Określa czy serwer (0) czy klient (1) decyduje o tym czy przedmiot został podniesiony.
cg_smoothclients 0 - Włącza funkcje mającą na celu zmniejszeniu efektu warpowania.
cl_maxpackets 30 - Określa max rozmiar pakietu UDP wysyłanego przez klienta.
rate 3000 - Określa szybkość wymiany danych między serwerem a klientem (Bps).
net_restart - Restartuje ustawienia sieciowe.
showpackets 0 - Wyświetla pakiety otrzymywane i wysyłane.
snaps 20 - Określa liczbę snapshotów (stanów gry) na sekundę otrzymywanych od serwera doyczące. klienta.
cl_nodelta 0 - Włącza kompresję delta przy połączeniu zdalnym.
cl_packetdup 1 - Określa ilość zdublowanych pakietów, wysyłanych przez klienta w celu minimalizacji strat pakietów.

Komendy Typu Commands
clear - Czyszczenie konsoli.
in_restart - Restartuje główny engine quakea.
kill - Popełniamy samobójstwo.
version - Wyświetla wersję gry.
cvarlist - Wyświetla listę wszystkich komend typu variable.
cmdlist - Wyświetla listę komend typu commands.
quit - Wychodzi do windowsa.
screenshot - Ściąga zdjęcie ekranu do pliku screenshots\shot000#.tga.
localservers - Wyszukuje serwery lokalne, nawet w czasie gry.

Komendy które wam podałem powyżej to tylko niewielki procent możliwości jakie otwiera przed nami konsola w grze Quake 3 Arena.

Miłej Konfiguracji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Luxik Strona Główna -> Quake III Arena Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1