Forum Luxik Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Jak zmiejszyc ping

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Luxik Strona Główna -> Quake III Arena
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamek
Administrator



Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Studzianki

PostWysłany: Wto 17:13, 19 Gru 2006    Temat postu: Jak zmiejszyc ping

Jak zmniejszyc ping ?


Witam serdecznie!!! w tym dziale poznacie kilka sposobów zmniejszenia swojego pingu ale najpierw "co to jest ping??" No właśnie, ping ( ang. Packet Inter-Network Groper ) to chyba jeden z głównych problemów jakie może napotkać gracz podczas rozgrywek sieciowych. W internecie pojawia się tysiące opisów jak zmniejszyć ping jednak tak naprawdę nie ma jednego gotowego lekarstwa na zmniejszenie pingu. Jednka postaram Się wam Pomóc



Zmiany w Konfiguracji Gry


1. Komenda Snaps

Komenda klienta odpowiedzialna za liczbę stanów ( snapshotow ) otrzymanych od serwera. Przeważnie jej zakres mieści się miedzy 10 a sv_fps serwera. Sv_fps jest komendą serwera odpowiedzialną za ilość snapshotow wysłanych do klienta ( gracza ). Dla prawidłowej synchronizacji klienta i serwera obie te komendy powinny być równe. Wartość jaka standardowo ustawiana jest na serwerach wynosi sv_fps 30. Zatem w normalnych warunkach snaps powinien być zawsze taki sam jak sv_fps ustawiony na serwerze, na którym chcemy grać. Można to sprawdzić w zakładce ( server info ). W praktyce wygląda to troszkę inaczej dlatego zalecał bym sprawdzenie /snap 10 , 20 , 30 , 40 , 50 i ustalenie, która wartość jest najlepsza na posiadanym łączu.


2. Komenda Rate

Ta komenda odpowiada za maksymalna ilość bajtów na sekundę, jaką będziemy otrzymywać od serwera. Domyślną wartością w tym przypadku jest /rate 3000 czyli mniej więcej 2.9 Kb/sek. Odpowiednikiem komendy /rate na serwerze jest /sv_maxrate, które na większości serwerów dopuszcza maksymalnie rate 25000. Można to również sprawdzić w zakładce ( Serwer Info ). Zatem myśląc analogicznie liczbę rate zwiększamy lub zmniejszamy w zależności od szybkości łącza. Szybsze łącze = większe rate, wolniejsze łącze = mniejsze rate.


3. Komenda cl_maxpackets

Komenda ta odpowiada za ilość pakietów UDP lub IPC wysyłanych przez klienta ( gracza ) do serwera. Przyjęta wartość domyślna to 30. I tak biorąc pod obserwację konfiguracje serwerów multiplayer możemy zauważyć, że większość z nich dopuszcza minimum 30 i maksimum 100 wysyłanych pakietów. Komenda ma znaczenie przy słabym uploadzie naszego łącza. W przypadku słabszych łącz można eksperymentować zmniejszając lub zwiększając ilość pakietów w zależności od szybkości łącza. Ogólnie przyjętą zasadą jest, że liczba pakietów powinna być równa średniej liczbie FPS lub stanowić dzielnik com_maxfps. Ma to wpływ na synchronizacje pomiędzy wysyłanymi pakietami, a renderowanymi klatkami.


4. Komenda cl_packetdup

Ta komenda z kolei odpowiada za ilość zdublowanych czyli powtórzonych pakietów UDP lub IPX wysłanych przez klienta do serwera w celu obniżenia strat pakietów. Przy użyciu tej komendy przydatny będzie nam Lagometr, gdyż wykres lagometru jest głównym czynnikiem, który wpływa na wpisywaną wartość cl_packetdup. Lagometr można uruchomić komendą cg_lagometer 1. Możliwy zakres wartości cl_packetdup to wartość od 1 do 5, domyślna wartość to 1. W przypadku dobrego połączenia można ustawić na "0". Jeżeli lagometr wskazuje na dużą ilość utraconych pakietów ( czerwona linia u dołu wykresu ). Należy zmienić wartość na 2 lub więcej.


5. Komenda cl_timenudge

Służy do wywołania opóźnienia na komputerze klienta ( symulacja laga ) lub zwiększenia predykcji ruchów modelu klienta przez serwer. Opóźnienie możemy uzyskać wpisując wartości dodatnie. Wpisanie wartości 10 spowoduje opóźnienie o 10 milisekund. Będzie to odwzorowywać ping o wysokości 10 ms. Nie wpływa to jednak na poprawę jakości połączenia, a wręcz przeciwnie może je pogorszyć. Dzięki wpisaniu wartości ujemnej będziemy mogli przewidzieć ruch naszego przeciwnika. W przypadku stałego pingu możemy eksperymentować z wartościami ujemnymi od 25 - 50% aktualnego pingu. Może to pomóc w zmniejszeniu laga.


6. Komenda cg_smoothclients

Komenda z wartością 1 nie tyle wpłynie zbytnio na nasze połączenie z serwerem. Pomoże nam jednak w sytuacjach, gdy na serwerze znajduję się osoba gubiąca dużą ilość pakietów tzw. warp. W skutek gubienia pakietów przez innego gracza jego postać zaczyna klatkować, co w znacznym stopniu utrudnia nam jego trafiwnie. Pomocna okazuje się wtedy ta oto komenda. Skutkiem ubocznym mogą być błędy predykcji. Dlatego zaleca się nie używanie tej komendy z ujemną wartością cl_timenudge.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Luxik Strona Główna -> Quake III Arena Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1